První kroky návrhu

15.03.2022
Když už máte na čem čmárat a nachystané rozhraní, můžete se pustit do samotného tvoření. 

Jako první krok je samozřejmě si stáhnout podklady, které máme k dispozici k brigádě Amatérská návrhařina. Tyto dva podklady - pro muže a ženu budou sloužit jako jakýsi templát. 

Na samotné kreslení budete potřebovat v podstatě jen pár nástrojů, nic extra. Potřebujete tužku (tedy 1 pixel ostrý, bez průhlednosti), nějaký tenký štětec (ideálně kulatý, rozostřené hrany), můžete používat nástroj na rozmazávání, gumu a popřípadě plechovku na výplň plochy. 
Pokud pracujete v Adobe nebo v Gimpu tyto nástroje naleznete přímo v panelu - tužku si musíte vybrat a zmenšit na 1 pixel (nechat 100% krytí, žádnou průhlednost!), štětec stačí základní a vybrat si průhlednost dle potřeby.
Pokud pracujete v programu Procreate od Applu, musíte si štětec 1 pixel vytvořit, takový v základu nenajdete. V tomto případě buď hledejte na YT, zde se návody nacházejí, popřípadě se mi ozvěte přímo do sovince (Christina Elizabeth Stark), ráda vám poradím. Plechovka zde sice taky není, nicméně stačí ‘přetáhnout’ rohové barevné kolečko do oblasti co chcete vyplnit a vyplní se vám. 

Než začnete tvořit, vytvořte si samostatnou vrstvu! NIKDY nemalujte přímo do templátu. Stačí nějaká chybka a už mažete nejen vaše pixely, ale i panence tělíčko. Každý další kus, který by vám mohl dělat paseku v tom prvním dávejte do vrstvy zvlášť, nikdy nevíte kdy se chcete vrátit a tlačítko zpět nevyřeší vše. Ideálně třeba závěrečné experimenty rozhodně dát do vrstvy zvlášť. 

Když máte první krok (tedy tvorbu vrstvy) za sebou, můžete se vrhnout na další. Vezmeme si štetec 1 pixel, základní barvu a nakreslíme si obrys toho co chceme vytvořit. Základní barvu volíme tak, aby tvořila celkový dojem návrhu, aby existoval nějaký viditelný odstín světlejší a aby existoval i nějaký tmavší. Jestliže chci černé tričko, rozhodně nevezmu jako základ absolutní černou - nelze vytvořit žádný stín. Nebo naopak s bílou počítám s tím, že jestli budeme chtít někde nějaký světlejší odstín, nemůžeme si vzít základ čistě bílý. 

Obrys si vybarvíme stejnou barvou a ideálně zamkneme aby nás to nelákalo do této vrstvy šahat. Tyto pixely vám budou tvořit pevný podklad, žádná barva, mázanec, nebo průhledný pixel se nesmí za ni dostat. U volby barvy doporučuju zapnout bílé pozadí - ono to na tom tmavém šedém vypadá dobře a pak najednou na hradě na bílé nevidíte ze stínů nic.

Jednoduší tvar zvládnete namalovat sami, ale nebojte se si udělat nejprve náčrtek (samozřejmě do samostatné vrstvy) jestli si nejste tvarem celého návrhu jisti. Jak velký ten návrh bude je jen a jen na vás, nesmíte ale nikdy nějaký pixel těla vynechat. Možné to je jedině pokud je to součástí návrhu - vykrojené šaty, holý pupík,… Nicméně toto je zločin nejvyšší:

Jakmile máte podklad, do NOVÉ vrstvy můžete začít přidávat stíny, texturu látky, nějaké jiné odstíny - co jen budete chtít. Vrstvu si připněte tzv. CLIPPING LAYER/MASK (ve photoshopu je to v nabídce přímo těch vytvořených vrstev) popřípadě si zapněte na své namalované vrstvě alfa lock. Díky tomu se při rozmazávání nestane, že přejedete mimo přes váš pevný podklad, že vytvoříte průhledné pixely atd… A ostatně je to mnohem příjemnější pracovat se zamklou vrstvou. Pokud nemáte k dispozici clipping layer, ale nechcete přejet mimo, pracujte na té stejné vrstvě jako je podklad a zamkněte ji pouze alfa lockem.

Je sice důležité používat vrstvy, nicméně nesmíme to s vrstvami přehánět. V jedné vrstvě máme podklad. V jedné vrstvě máme VŠECHNO stínování a v každé další máme všechny věci navíc. Pokud si rozdělíte stínování jednoho rukávu do vrstvy a límeček hned do druhé, může se vám stát, že nevíte který pixel už patří kam a nedaří se vám to plynule rozmazat. Dále si dávejte pozor na aplikaci alfa locku. Ten je vhodný pokud stínujete přímo na podkladu, popřípadě přebarvujete podklad. Alfa lock vám totiž zablokuje pixely a takovou vrstvu už nerozmažete.

Následuje samotné stínování. Osobně začínám výběrem tmavšího odstínu, který dám do oblastí, kde nebude světlo - jak jde vidět, dělám hrubé linie, stínuju až pomocí rozmazávadla. U jednoduchých návrhů těsně na tělo se stačí řídit samotnou postavičkou a v podstatě stíny udělat ve stejných místech (jako zde na ukázce). Při výběru barev dbejte na to, aby byly odstíny výrazné, zároveň ale nikdy nechoďte rovnou na tu nejtmavší možnou, kterou si zvolíte, že chcete jako nejtmavší bod na vašem návrhu. Je potřeba dodržet, že opravdu jen ohyb pod paží, nebo okraje budou mít tento nejtmavší odstín. Nezapomeňte i na stíny u rukou, obzvláště u mužů, kde se postavička přímo drží.
Nikdy nepoužívejte rovnou čistě černou! Vidíte jakou paseku to dělá, když je odstín moc, nebo málo tmavý? Teď to ještě příliš vidět nejde, nicméně už hotové a na tom našem bílém pozadí na hradě to vypadá úplně jinak než jste chtěli. Nebo to naopak nejde vidět vůbec.
Na rozmazávání v podstatě pravidlo není - je to nejrychlejší nástroj na vytvoření jednolitého stínu. Jen je potřeba abyste si dali pozor na jednu důležitánskou věc. NIKDY nerozmazávejte příliš. Doporučuji si rozmazávací nástroj dát malé velikosti, třeba i snížit sytost - čím větší, tím hůře to vypadá a pak váš návrh ztratí hloubku. V podstatě to na vás působí že je to rozpitý a placatý.
Nezapomeňte přidat také jemné okraje. Pokud máte návrh bez okraje, působí opět placatě a takový jemný jednopixelový okraj dělá hrozně moc.

Když budete střídmí v rozmazávání, máte vlastně hotovo. Světlejší tóny navíc mohou působit mokře, popřípadě kovově, což u trička nikdo nechce. Můžete přidat knoflíčky, kapsičku, rukávy, nějaké záhyby, řásnění látky v místě kdy je látky více, popřípadě nějakou texturu aby vaše tričko bylo zajímavější a byla větší šance, že si ho někdo koupí. Pokud chcete ale jen obyčejné tričko jen tak, máte hotovo.

(tady je přidána jemná textura - náhodné pixely na plochách)

Toto je celý princip jakéhokoliv návrhu, který budete dělat. Vždy potřebujete pevný podklad, potřebujete správné odstíny barev aby to působilo reálně a dobré přechody tak, aby dělaly to, co od návrhu očekáváte. Obzvláště u suknic je míra rozmazávání obzvlášť důležitá. Další efekty, detaily a fyzika látky už jen dodělají to kouzlo - důvod proč si to vlastně ostatní pak na té Příčné koupí. Doporučuji všem aby se dívali na návrhy ostatních (hlavně třeba od slečny Isabell, nebo od madam Niam), aby se učili z reálných fotek, či obrázků na netu - je to totiž nejlepší možnost.
© 2022 Móda letem světem z per mladých návrhářů
Spolek U Růžové chryzantémy

Předsedkyně: Isabell Tenebris 
Správce webu: Christina Elizabeth Stark
Korektor článků: Maraike Auri Nordahl
 
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky